söndag 16 december 2012

Secret Santa

I början av veckan, då när det var typ -18 ute och Mio höll på att frysa ihjäl, skrev jag på FB och frågade om någon hade ett täcke att sälja, så jag skulle kunna rasta djuren även INNAN jag fått råd att köpa täcket jag ville ha. Uppfödaren hojtade att hon hade ett som hon kunde posta, och så var den saken ur världen.

På Onsdagen kom ett paket från "tomten" och i paketet låg ett sprillans nytt Hurtta vintertäcke! Helt galet! Det roliga är ju att avsändaren lyckats pricka spot on rätt! Det är rätt färg, rätt storlek och rätt märke, precis det jag själv planerat att köpa åt Mio när budgeten slutat sura!

Jag blev jätteglad! Och Mio blev ännu gladare ;)

Jag vet fortfarande inte vem som skickat paketet, bara att det är någon på min fb (dvs någon av drygt 300 pers...) men efter vissa efterforskningar har jag begränsat möjligheterna till mindre än en handfull människor, varav EN är troligast. Men visst, vill tomten vara anonym så får den såklart det, så jag släpper det =)

Det är ju lite skoj att inte veta också. Det här är ju något jag lika gärna kunnat ta mig för... Jag ger gärna bort presenter (fast då rakt inget så dyrt som ett Hurttatäcke!!!) utan att göra någon grej av det. Stoppar ner något i en jackficka eller liknande. När Frodis fyllde år kastade jag presenten på henne precis innan vi gick och la oss och sa typ "Ska vi lix vara ute och åka hela dagen i morgon kan du ju lika gärna öppna den här nu!" *S*

Och så... Några dagar senare kom uppfödarens paket med ytterligare FYRA täcken... Jag tar det som ett tecken på att jag ska skaffa fler hundar. (Och nu är jag ju minus en så...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar