fredag 1 mars 2013

Billig mat

Som gastric bypass opererad (Det gör ont i hjärtat att skriva isär dom tre orden, men jag vete fan hur det skulle skrivas ihop??) äter man ju inte så mkt mat åt gången, men man äter typ hela tiden... Nu är det 2 år sedan jag gjorde min operation och jag äter ca 2 dl/mål. Jag kan trycka i mig mer, men jag försöker vara noga med att inte göra det så hemma mäter jag maten med decilitermått.

Gjorde ett storkok på köttfärssås ikväll och fick ut 15 portioner av det, vilket ger en kostnad på 4,50/portion baserat på det jag öste ner och vad det kostade att köpa. Sen tillkommer kostnad för pasta, och vad kan det bli? Typ 1:- per portion eller nåt... Vi kan avrunda till 6:-

Skitbilligt!

Det som kostar är ju alla jävla mellanmål... Tänk om man sluppit dom... (man Jag är ju konstant hungrig) Visst kan man käka en knäckemacka och komma billigt undan, men hur gott är det egentligen? Godaste mellanmålet är keso och bran flakes, men det kostar ju MULTUM, keso är fan en lyxvara...

Kontentan är att matkostnaden ligger kvar på samma summa som innan, men man lägger ca 2/3 på mellanmål. Tror jag måste sätta mig ner och klura ut några GODA och MÄTTANDE (Keso och branflakes är sjukt mättande...) mellanmål som man inte blir ruinerad av.

1 kommentar: