måndag 11 mars 2013

Den där Paolo...

Jag har nyss hittat Paolos blogg. Jag vet, jag är lite trög, men så är det. Jag gillar Paolo. Dels tycker jag att han är ball som kör på sin grej och bara skiter fullkomligt i alla andra, och inte är rädd för att säga vad han tycker, men jag gillar honom också för att han har ryckt upp sig och tagit tag i sitt liv, gått från botten till toppen på ren viljestyrka. Sånt måste respekteras.

Men alltså, människan är ju något slags übermench! Förra veckan (tror jag?) hade han den här övningen som veckans övning, och idag, i efterdyningarna av århundradets baksmälla, kände jag att det vore en idé att testa. Jisses... Om vi helt bortser från att jag är galet svag i armarna, så var det sannerligen en utmaning att vrida kroppen på det där viset... Inte så mycket för att jag är svag, för just magen tror jag är lite starkare än andra delar av kroppen (Därmed inte STARK), men för att jag är typ stelopererad i ryggen! Jag är liksom inte förmögen att vrida ryggen... Jag kunde vrida den en bit, men inte hela vägen...

Well. Det är ju något att träna på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar