torsdag 7 mars 2013

Jag och Sofie Sarenbrant, we are like THIS!

Jorå, jag började min dag med att snickesnacka med Sofie Sarenbrant, nirå? Man rullar ju med eliten, så att säga...

Eller nja, om man ska vara JÄTTEPETIG så var det väl kanske inte som om vi tog en fika tillsammans, kanske inte exakt så, utan mer lite lätt stalking på twitter... Men noga då!

Det jag vill komma till, förutom att skryta lite om min twitterstalking, är att internet är fantastiskt. Min handledare, som är något mindre internetorienterad än vad jag är (Hon googlar, typ), sa häromveckan att "Du verkar känna så många människor på ställen du aldrig har bott på, hur kommer det sig!?"

Internet baby! Många av mina bästa vänner är sådana som jag bara pratat med över internet i flera år innan vi träffats, Frodis t ex hade jag ju ALDRIG träffat utan vovve.net. Oddsen för att en snubba från Norrland och en från Örebro ska råka trilla över varandra är ju sådär annars... Samma sak med "konstiga familjen" (Någon dag ska jag förklara det där uttrycket), dom hade jag troligen aldrig träffat utan internet, precis som hundarnas uppfödare osv.

Dock är det ju lite skitnödigt när man väl ska träffas! Man kan ju klicka hur mkt som helst online, men inte alls irl, det vet man ju först efteråt... Det är ju lite känsligt! Frodis och jag träffades och hade picknick på Hallsbergs station, tillsammans med konstiga familjen! Helt normalt. Laxtårta på papperstallrik medan X2000 blåste förbi så vi nästan försvann ner på spåret. ;)

1 kommentar:

  1. Första och sista gången jag tyckt om och faktiskt ätit lax....

    SvaraRadera