onsdag 13 mars 2013

Kvalitetstest av Västerviks brandkår...

Eller nåt...

Öppnade på förskolan i morse, tidigt så in i helvete, jag fick kliva upp strax efter kl 4 i morse för att hinna. Eftersom det är första gången jag öppnar hade jag förhört mig NOGA om larmet, så att jag inte skulle sätta igång det. Det skulle inte vara några problem alls, larmet skulle stängas av 30 minuter innan första barnet kom, så även om jag som vanligt var tidig så skulle det inte vara några problem alls.

Närå.

Jag åker till jobbet, lite tidig men gott och väl efter att larmet skulle vara avstängt. Bra att vara i tid så jag hinner låsa upp alla dörrar innan föräldrarna kommer, tänker jag. Låser upp, går in, och larmet går... *Suck*

Stänger dörren igen, ställer mig utanför och väntar på att någon ska komma och stänga av skiten. Alla fast anställda har ju såklart kod så dom, antar jag, kan stänga av det själv, men jag är ju vikarie och har inget sånt, så jag fick ju snällt vänta på att antingen brandkår eller polis skulle komma och lösa problemet åt mig. Visste inte vilka som skulle komma, men det visade sig vara brandkåren som kom. Brandchefen, eller insatschefen eller vafan han är, stapplar ut ur brandbilen och säger "Vad är du för en morgonpigg jäkel som är på jobbet före utsatt arbetstid??" Och snubbe nr två, som dessutom var skitsnygg (och max 25...), stapplar ut och är helt uppenbart knappt vaken *S* Han hade halva kudden kvar i ansiktet, och blinkade helt yrvaket mot mig i mörkret, stackarn.

Jag hann bli lite stressad innan dom kom, för det tog lite mer tid än vad jag hade önskat med tanke på att jag hade barn på väg och inga dörrar var upplåsta ännu, men till sist kom dom och slog av larmet åt mig, och så kunde jag rusa upp på avdelningen och låsa upp åt knattarna. Så nu har vi testat inbrottslarmet. Det fungerar... Chefen kom sen och berättade att larmet var felinställt, det SKULLE ha varit avstängt innan jag gick in, men det hade blivit ställt på fel tid, så det var inte mitt fel. *Pust*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar