torsdag 14 mars 2013

Men rappa på nu, doktor Svensson...

eller var det Andersson? Jag minns inte, men oavsett, rappa på! Sluta sova middag, operera mera!

Nu har snart hela Mars gått utan att jag fått operationstid, vilket innebär att det troligast blir tidigast April. Jag lär ju knappast få en tid med kortare varsel än 2 veckor, tänker jag..?

Blir jag opererad i April är läketiden beräknad ända in i Juni, eftersom dom beräknar ca 2 månader. Det innebär att det hinner bli varmt. Värme ökar risken för komplikationer och infektioner under läkningen. Infektioner förlänger läkningen, vilket i sin tur innebär att jag inte kommer våga boka någon semester med Frodis innan jag är HELT läkt... Åka utomlands till värme och fukt med oläkta operationssår är ju inte direkt aktuellt. Så om dom inte rappar på lite snart så innebär det att vi inte kommer kunna åka i höst som planerat, utan får skjuta det till i vinter.

Visst, inte så att jag KLAGAR på att lämna landet mitt i äckelvintern, men då kan vi inte åka till Turkiet som vi planerat. Iofs kan man ju åka till Egypten vill jag minnas, jag har inga större problem med att det är tusen grader varmt så länge jag kan lägga mig i en pöl och plaska... Nåja, vi får se vad fröken reseplanerare styr upp om det här drar ut på tiden.

Mycket senare än april kan jag ju inte opereras, om det inte ska bli i höst (Fasansfulla tanke), det blir ju liksom VARMT... Jag börjar bli lite bekymrad, det måste jag erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar