fredag 29 mars 2013

Min cykel är magisk

Magisk, I tell you!

Kom ut en morgon och skulle cykla till jobbet, svinstressad eftersom jobbet är i andra änden av stan, och hittar ett tomt cykeldäck. Suckade djupt, hyperventilerade och rusade upp och hämtade cykelpumpen, pumpade som satan och tryckte lite prövande på däcket som verkade behålla luften hyggligt.



Chansade på att jag skulle ta mig till jobbet iaf. Hem är det ju inte lika bråttom så skulle jag bara ta mig DIT så fick jag väl lösa problemet sen liksom. Tog mig dit, fick pumpa igen när jag skulle hem.

La ut frågan på fb om jag kunde betala någon för att lösa problemet åt mig. Visst, jag kan lämna cykeln till en cykelverkstad, men dels kostar det mer än vad jag just nu har råd med, och dels tar det TID, jag använder ju cykeln DAGLIGEN och har svårt att klara mig utan den. Kollektivtrafiken i den här stan är under all kritik. Jag har bott här i tre år snart och fattar fortfarande inte hur fan det fungerar, så cykeln är väldigt viktig för mig.

Fick inget direkt napp på min förfrågan, så det var ju bara att kavla upp ärmarna och försöka lösa problemet själv då. Hur svårt kan det vara?? Hrm... Tänkte att "Det är ju iaf bakdäcket, så jag slipper ju tjafsa med växlarna". Jag vet, sjukt korkad...

Fick skjuts med en kompis till biltema för att köpa ny slang, men dom hade givetvis inte en enda jävla slang i hela sortimentet om eventuellt skulle passa, så jag bara ORKADE inte utan köpte ett lagningskit. Senare på kvällen insåg jag hur jävla dum i huvudet jag är, att växlarna sitter BAK, och bara "Nä, jag ORKAR inte tjafsa med det, jag KAN INTE" och gav upp. Tänkte att det funkar ju att cykla om jag pumpar den före och efter så jag kör med det så länge det går, och med lite tur håller det tills jag får in min mastodontlön i april, så att jag kan lämna in den.

Pumpade cykeln samma kväll som jag köpte lagningskitet. Det är 3 dagar sen. Det är fortfarande luft i däcket.

Huh??? Tidigare har jag fått pumpa den både före och efter, och ibland mitt i, en cykeltur, och nu har den plötsligt lagat sig själv?? Antingen är cykeln magisk och självlagande, vilket givetvis inte är möjligt, eller så har någon smyglagat den åt mig, vilket inte heller är möjligt eftersom den är låst i bakdäcket...

Men jag klagar inte. Verkligen inte! Fast förjävla märkligt är det ju onekligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar