måndag 11 mars 2013

Örebroresan

Eller "Komplett kaos på närkeslätten". (Eller nåt, jag vet inte, jag är bakis...)

I fredags hade jag och J ett seminarie på skolan, sen åkte vi hem och väntade på att M skulle sluta jobba så att vi kunde åka mot Örebro. Det tar 3 timmar härifrån (Jäkla skillnad mot att åka tåg som tar en hel dag...) men det bara swoshade till så var vi framme. Jag och J satt fram och surrade, medan M låg i baksätet och sov, han var lite sliten ;)

Blev avlämnad och upphämtad på IKEA, och hann väl sitta i Frodis bil i 4.5 minut innan jag skrattade så att jag tjöt, lovande! Vi kom hem, klappade lite på hundarna och sen föll jag ihop i soffan. Dock blev jag inte kvar där, för när maten (Laxtårta, så jääääävla gott!) serverades uppdagades det att Frodis minsann tänkt sig att vi skulle gå ut och titta på lite folk på O'learys redan på fredagen! Visst, jag är inte svår, så jag högg in på vinet...

Vi drack, och snickesnackade, tittade på farmen och drack lite mer. Och sen drack vi lite mer. Och med vi menar jag jag. Jag drack lite mer. Sen gick vi på O'learys, och drack lite till.

Jag minns inte så fasligt mkt av vad det var för folk ute på fredagen, men fyra personer fastnade i minnet trots mängden alkohol. 1, Den nyktra snubben som kom dit med en brud som sedan ägnade resten av kvällen åt att klänga på ALLA andra, medan han satt och såg ledsen ut. Jag övervägde att dra upp honom på dansgolvet bara för att det var synd om honom. 2, Bruden som kom dit med den nyktra snubben, och som utöver att hon horade runt med alla andra ställde sig mitt på O'learys och drog upp kjolen och visade arslet för alla i närheten. Inte av misstag, utan med flit. 3, Killen som jobbade på O'learys (senare kallad Ranelidbögen), som var snabb som en jävla KOBRA på att komma och torka när en överengagerad kille skulle attackdansa till Carola, och spillde ut sin öl över hela bordet och halva Frodis. Och slutligen nummer 4. Killen i TRÄNINGSOVERALL och långt, blont hår som tyckte att vi skulle ligga. Det hela är lite oklart, men Frodis gick på toa och helt plötsligt stod han där och tafsade mig på låret och sa "Ska vi ligga?". Eh, nej! Sen surrade han om något som jag inte har en jävla aning om vad det var, innan han frågade en gång till om vi verkligen inte skulle ligga, och ungefär då kom Frodis tillbaka och vi flydde.

Vi gick en vända, sen hamnade vi i några fåtöljer och ungefär då inser jag att jag är så in i helvetes skitfull så jag måste helt enkelt gå hem, så det gjorde vi.Vi behöver väl inte gå in på några detaljer om promenaden hem, men vid åtminstone ett tillfälle stod Frodis och höll för öronen medan jag kramades med en lyktstolpe. När vi kom hem föll jag död ner i soffan och det sista jag minns innan jag smäller av somnar är att Frodis frågar om jag vill ha lite frisk luft, och öppnar balkongdörren.

När jag vaknade ville jag dö, men noterade att det var JÄVLIGT kyligt i rummet! Jag tyckte bara det var skönt, dels för att jag låg under ett varmt skönt täcke, och jag sover ju alltid med balkongen öppen hemma, men också för att jag mådde så SJUKT dåligt... Asade mig upp och stängde balkongen som stod HELT öppen, på vid gavel... Den hade nog blåst upp under natten, och det var väl typ minus 6 grader ute *S* Stackars Frodis höll ju på att frysa bort.

Sen tog jag en omväg via badrummet och tillbaka ner i soffan. Och sen stannade jag där. Vi kan väl konstatera att tant drog en riktig fjortisfylla, oerhört genant.

Runt 11-12 eller så var jag typ mogen att eventuellt sätta mig upp, och dricka lite, så då chansade vi på att åka till kinamuren och äta buffé. Det gick typ bra. Så länge jag inte gjorde några hastiga rörelser...


Trots massiv baksmälla vräkte jag i mig mat, det är så SJUKT gott! Jag har ju haft lite bekymmer över hur jag ska kunna välja mellan sushi och kinabuffé, men det visade sig att det var lite fjuttigt med sushi så jag tog både och. Visst, för mig som är GBP-opererad kan jag säga att jag tog fan i så jag sprack, så jag fick rationalisera och lämna riset (Som ligger under fläskfilemojset). Jag var sjukt mätt, men det var galet gott. Sen satt jag och kylde pannan och halsen med läskglaset...

En snabb vända in på Lagerhaus och sen hem igen för att gå promenad med hundarna. Frodis undrade om jag VERKLIGEN inte skulle stanna hemma och vila mig istället, men det var rätt skönt att få frisk luft och röra på sig trots att jag mellan varven djupandades, så jag envisades och hängde med. Först gick vi en lite längre sväng med Driva, och sen fick gamle Frodo pensionärsvandra i kvarteret och sitta i solen och äta glass. Bra dag, trots den eländiga statusen...

Men sen skulle vi ju ha schlagerbaluns på kvällen... Jag gjorde verkligen ett tappert försök med monsterdrinkarna Frodis gör (Sjukt goda) men för det första blev jag helt enkelt inte onykter, och för det andra var jag fortfarande bakis. Lagom till vi lämnade lägenheten så gav jag helt enkelt upp, och bestämde att jag går all in med vatten istället. Schlagerbalunsen som brann inne...

Fast vi kan konstatera att det onekligen är lättare att håna folk på krogen om man själv är nykter... Först snubborna som helt engagerat dansade till ALLT, men inte på dansgolvet (Vilket iofs fick sin förklaring senare...), och så snubben som liksom FLÖG upp från sin stol och ATTACKDANSADE helt ilsket, innan han satte sig ner igen! Jag skrattade så jag grät! Och så dom två killarna som var helt übertråkiga och bara glodde. Dom pratade varken med VARANDRA eller någon annan, bara drack och glodde rakt fram. Undrar om dom kände att dom hade en trevlig kväll? Och sen killen på dansgolvet, som liksom massmordsdansade... När vi såg honom första gången klängde han som faaaan på en brutta, höll på och tafsade henne i skrevet, på brösten, kladdade henne i ANSIKTET och tog strypgrepp på henne (på, som han trodde, ett sexy sätt...), allt medan hon dansade disco, och han försökte styrdansa med henne... Vi höjde väl ett ögonbryn eller två, men dom verkade ju höra ihop så visst... Men sen försvann hon, och då började det spåra ur på riktigt! Då gick han på jakt, och betade av offer efter offer som han gjorde likadant med, och när dom flydde hals över huvud så hittade han bara ett nytt offer! Sen liksom ställde han sig vid ingången till dansgolvet och låg i bakhåll, så han kunde haffa folk direkt dom kom dit helt oanandes... Vi tittade på med skräckblandad förtjusning, medan tjejerna ställde sig bakom hörnet och kikade fram för att se om kusten var klar...

Sen kom killen från kvällen före, han som var kobrasnabb på att torka! När han gick förbi fick jag en skymt av hans bälte, och jag tyckte att det stod RANELID ROCKS på det (Men Frodis fick en närmare titt senare, och det gjorde det inte) och han var så uppenbart homosexuell så han fick heta Ranelidbögen. Helt skön kille, som rockade loss som satan på dansgolvet! Vågar nästan säga att det är O'learys i Örebros bästa anställda, för det såg ut som SATAN med disk och skit ÖVERALLT, men han ställde sig och plockade av, plockade upp glas från golvet osv, när han var LEDIG och där för att dansa! Ranelidbögen ska dom vara rädd om, resten av personalen kan få sparken för dom SUGER på sitt jobb. Annars kan dom anställa mig, jag vet hur man plockar glas... Jag blev helt provocerad av hur dåligt dom skötte sitt jobb.

Sen, efter att Frodis fastnat med fingret i byxorna på en kille som blev helt förskräckt, gick vi hem efter en snabb visit på Burger King. Sova lite, och sen spenderades söndagen i soffan med skidåkning på TV innan jag blev upplockad av mitt resesällskap och åkte hem.

Väldigt trevligt besök, trots fjortisfylla, så det hoppas jag att vi gör om snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar