torsdag 21 mars 2013

Pengar! Alla dessa vackra pengar! MINA pengar!

Det här borde jag ju inte säga, för i samma sekund som jag ens tänker tanken kommer det ju gå åt fanders... Men ändå.

Har haft lite flyt på jobbfronten ett tag nu. Dels en del jobb på mitt "vanliga" jobb, och så ringde en annan förskola upp mig i veckan och ville ha in mig för att jobba där. Dom blev så förtjusta i mig att jag fick massa mer jobb där, hur bra som helst!

April kommer bli en VÄLDIGT bra månad när lönen kommer. Borde snart ha jobbat ihop nästan 5000, som liksom är utöver min normala inkomst! *yey* Ska fylla på sparkontot för det är tomt så in i helvete, och så ska jag slutbetala en skuld som jag har avbetalning på. Ni minns exet som skuldsatte mig? Jag har ju massa avbetalningar på olika skulder hos inkasso, som jag betalar småsummor på varje månad. Bättre lite än inget alls, och nu är det en skuld som är så liten att jag kan betala av hela det resterande beloppet, och så är jag kvitt den! Sen kan jag lägga just den struntsumman på en av dom andra skulderna, så jag blir kvitt nästa fortare, osv. Men det som blir kvar sen av mina 5000:- ska jag banne mig shoppa upp. Jag vet inte vad jag ska köpa, tv-serieboxar men jag ska köpa det ändå. Jag hinner nog klura ut något på en månad...

Sen kunde man ju logga in redan igår och deklarera, och vi kan väl säga som så, att jag grät inte direkt. Jag får tillbaka VÄLDIGT mycket pengar på skatten. En gång om året lönar det sig iaf att vara fattig, extraarbetande student... Dessvärre kommer jag ju troligen få lägga dom pengarna på att överleva sommaren, men ändå... Om något slags mirakel skulle inträffa så att jag inte behöver leva för pengarna, då åker en stor del ner i semesterkassan, och resten... Ja gissa... SHOPPA! Jag vet inte vad, men... Ja ni fattar.

Nu har jag skrutit färdigt. Nu ska jag återgå till att planera vad jag ska köpa för alla mina pengar. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar