lördag 23 mars 2013

Saker man vill ha, men knappast behöver.

Jag är inte helt nöjd med min lägenhet, den känns mer som en tillfällig förvaringsplats än som ett hem. Jag har på sätt och vis skitit i det eftersom jag inte planerar att bo här resten av livet, och orka fixa upp en lägenhet som inte är min. Typ så. Men häromdagen så insåg jag att det är fan TVÅ ÅR kvar innan jag kan flytta till något bättre, helst i en annan stad... Det kan ju vara trevligt att trivas LITE iaf medan man liksom lever...

Så jag satte mig ner och funderade på vad jag vill ändra i råtthålet då. Vardagsrummet/sovrummet går inte att göra så mkt mer åt, jag bor ju i en etta och det är lite möbeltetris, så möjligheterna till förändring är minimala. Men det rummet känns ändå ok, ska bara köpa en ny matta.

Då återstår köket. Eller vad fan man ska kalla det... Jag har ett pyttelitet kök, som är fullt med grejer och liksom mer tjänar som förvaring än kök. Det är trångt, det är fult, och jag vet inte hur jag ska göra det, rent praktiskt, mindre fult.

Fick för mig att jag ville ha ett nytt köksbord! Inte för att jag någonsin äter i köket, eller har gjort det dom senaste 15 åren (minst), men ändå. Det är SÄKERT så att om jag bara hade ett fint köksbord så skulle jag helt säkert äta vid det också.

Jag vill ha ett sånt här. Just precis ett sånt här:





Med såna här stolar:

Och såna här stolsdynor så man inte får ont i röven:
Det vill jag ha. Det skulle vara fint tycker jag. Enkelt och utan krimskrams.

Så här ser mitt "kök" ut:

Buren behöver jag ha där, den är toppen för hundarna att sova i när jag måste sära på dom, t ex under löp. Fodertunnan SKULLE jag kunna ställa ner i källaren och sen hämta upp foder en gång i veckan eller så. Bara det att det är fullt i förrådet... Dammsugaren vete fan var jag skulle göra av, klädkammaren är rätt full och skulle jag behöva flytta på dammsugaren varje gång jag behöver kläder skulle jag bli vansinnig. För att inte tala om hur sällan jag skulle dammsuga... Databordet tar ju upp halva köket, men jag behöver min stationära dator mellan varven och det finns liksom ingen plats... Jag kan nog dock vrida bordet åt andra hållet, så det inte tar upp fullt så mkt plats.

Men hur jag än vänder mig så skulle jag inte kunna få in mitt nya fina bord utan att det skulle se ut som skit. Fortfarande. Bara på ett annat sätt. Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra råtthålet mindre råtthåligt. Förutom att liksom röja upp i röran, men det känns inte värt besväret när allt ändå känns FULT liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar