fredag 29 mars 2013

Tolerabelt attraktiv, och dessutom rolig.

Första passet jag jobbade på den nya förskolan såg jag en karl som såg helt ok ut, iaf på avstånd. (Vi jobbade inte på samma avdelning.) Inte sådär "Hey, dig med lite smör på!", utan liksom vanlig, med ett trevligt utseende. Tolerabelt attraktiv. Spanade lite, men fick aldrig tillfälle att prata med människan, såklart.

Eftersom jag är mer än lovligt creepy så stalkade jag honom ju såklart på facebook för att visa Frodis (Baaaaaaara därför, loooooovar), och det visar sig att han är förlovad. Såklart. Dessutom har han tydligen barn, visade det sig ytterligare några dagar senare. Såklart.

Någon dag efter att jag hade visat honom för Frodis jobbade jag med honom, och det visade sig att han var rätt trevlig också. Men liksom av den där typen som är överdrivet försiktig runt folk och verkligen inte vill stöta sig med någon. Sa till Frodis att om jag skulle haft ihop det med honom så hade jag knäckt hans vilja att leva på typ en vecka...

Den dagen vi jobbade ihop hade jag inte tillfälle att prata med människan, vi påskpysslade hela dagen, men någon dag efter det kom han förbi på avdelningen där jag jobbade, och då sa han att "ja just det, det kommer en till tjej och jobbar idag, jag tror du känner henne? Hon heter E, och när jag sa att du heter Ebba så sa hon 'jaha, Söderman?', men det visste ju inte jag så jag sa kanske". (Det var en tjej från min klass i skolan)

Jag kunde inte låta bli, utan var tvungen att håna honom lite... "Jaha? Så jag är SÅ oviktig att du inte ens vet vad jag HETER??" Klart han inte gör, vi har ju inte ens pratat med varandra mer än för att säga hej liksom, men jag måste ju jävlas... Karln blev helt ifrån sig, bad om ursäkt och hej och hå, men till sist fattade han att jag drev med honom och slappnade av lite. Sen fortsatte jag håna honom HELA dagen för det där, och när jag gick hem sa han "Jag kommer ALDRIG glömma vad du heter nu..." Haha, skön snubbe. När han väl fattade att jag skojade så hakade han ju på och drev med sig själv, riktigt rolig kille.

Tolerabelt attraktiv och rolig, klart snubben är upptagen. Och jag hade nog rätt i att jag skulle knäcka hans vilja att leva på en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar