fredag 29 mars 2013

Vem rockar fetast? Jag rockar fetast!

Minns inte om jag har skrivit det, men jag har haft lite flyt på jobbfronten senaste veckorna. Brukar inte svara på nummer jag inte har inlagda i telefonen, eftersom det ringer så SJUKT mkt telefonförsäljare till mig, så när jag blev uppringd före fan en morgon sneglade jag på telefonen och gav fan i att svara. Sen vaknade jag till lite och tänkte att det där riktnumret är ju för fan i Västervik, det måste vara från jobbet, bara att dom ringer från en avdelning jag inte har inlagd i telefonen... Så jag ringde upp och ba "Hej det är Ebba, ni hade ringt mig"... Och så var det inte alls från det vanliga jobbet, utan en helt annan förskola som jag aldrig varit på innan.

Åkte dit och jobbade en dag, fick raskt två pass till efter den dagen och sen har det rullat på. Tydligen gillar dom mig skarpt, för jag blev erbjuden ett heltidsvikariat i vår, när en av dom ordinarie ska vara sjukskriven. Tyvärr kan jag inte ta det eftersom jobb 5 dagar/vecka funkar dåligt med skolan som jag trots allt måste bevista mellan varven, vilket är jättetrist för dom pengarna och den erfarenheten hade jag väldigt gärna velat ha!! Har dock sagt att jag gärna jobbar så mkt jag bara kan, så länge det funkar med skolan.

Bara att hoppas att det fortsätter rulla in jobb, senaste veckorna har jag nästan dubblat min inkomst i april och en betydande del av det kan jag ju stoppa på sparkontot. Fortsätter det rulla in jobb så kan jag ju kanske slippa ta en sommarkurs och slösa mitt CSN, det vore ju toppen måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar