fredag 22 mars 2013

Well, jag håller inte andan direkt

Fredag, dvs sista dagen på veckan som det kommer post. Ingen kallelse till operation, såklart.

När jag träffade kirurgen i december så gissade han på operation i mars/april, men jag tror dessvärre att det kommer dröja till i höst trots allt. Läste förra veckan i VT att kirurgmottagningen har akut kris på sköterskor, samtidigt som det är fullbelagt av åldringar som skadat sig och behövt opereras. (ja inte BARA, men ni fattar.) Eftersom min operation är långt ifrån livsviktig så gissar jag att den får stå tillbaka ganska ordentligt i det här läget.

Jag har svårt att tro att dom opererar så sent som i maj, eftersom det börjar bli varmt och är stor risk för komplikationer i form av infektion osv, och sen har dom ju uppehåll hela sommaren av samma anledning,så länge det inte är akut. Gissar att dom börjar operera igen i typ september, så jag lär få vänta. Tröttsamt, men lika bra att ställa in sig på det tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar