måndag 29 juli 2013

Löpningen ger resultat

Klev upp lite för tidigt i morse för att orka jogga före jobbet, så jag drog en runda efter att jag hade tupplurat EFTER jobbet. Eftersom jag fnyste lite sist åt att jag inte ens var trött efter 7 km så fanns det ju inga andra alternativ än att ta milen den här gången, så det gjorde jag.

Det kan dock tänkas att det var LITE för varmt, så det var fan svinjobbigt. Fick stanna ETT GÄNG gånger och gå en bit, för att jag höll på att avlida. Trots det kom jag hem med en avg. pace på 7 min/km vilket är SJUKT snabbt för att vara mig. Sist jag sprang en mil gjorde jag det på runt 8,30 i avg pace/km så det är ju en viss förbättring! Nästa gång jag tar milen hoppas jag att det inte är så jävla varmt. Dvs, jag får jogga morgon, inte eftermiddag...


Sen insåg jag att jag behöver hitta ett smidigare sätt att asa med mig alla grejer... Hela grejen med löpning är ju att det kräver så lite, tänker jag... Eller typ nä. Jag har mobilen, för att kunna lyssna på musik/podcaster/böcker samt logga hur långt och fort jag springer. Sen har jag pulsmätare, för att se var jag ligger i puls... Sen har jag ett limexbälte för att ha något att fästa hunden i... Och så insåg jag ju att om jag ska springa en mil måste jag ha vatten med mig också, så det var bara att plocka fram vätskebältet efter ett års vila... Kan tänkas att det var lite mycket med TVÅ bälten! Måste försöka hitta ett som funkar att fästa hunden i, eller någon annan smart lösning.

 

1 kommentar: