onsdag 10 juli 2013

Sovmorgon

Insåg just att eftersom det inte är löpdag i morgon har jag sovmorgon till 0530. Och på fredag sovmorgon till typ 9! (Inte för att jag sover längre än 5, men dessa MÖJLIGHETER!)

När det är löpdag kliver jag upp mellan 3 och 0430, beroende på när jag börjar jobba. Stört. Lånemannen (han som stoppades ner i ett hål i marken och är sambo med min vän) frågade i fredags vad jag har för fritidsintressen (Ja asså vi drack vin, därav det djupa samtalet...) och jag kom typ inte på något utöver att LÄSA och HUNDARNA. Så jäkla trist... Men jag insåg också att jag nog får lägga till löpning på den listan, så jäkla mkt som jag offrar för att ta mig ut i form av sömn och normala tider... Så hundarna, läsa och löpa. Magert, men bättre.

Lånemannen påpekade att jag ju förvisso gillade att fotografera också, och i slutet av samtalet hade han lovat att hjälpa mig att bli bättre på det, och dessutom låna ut en kamera! Dåre... Jag är lite kluven. Han är SJUKT duktig, och jag har lite issues när det gäller att göra saker jag inte behärskar i sällskap med människor som är skitbra på det... Men skitsamma, det ska bli roligt. När jag kommit över mina issues. Jag kanske kan få vara full?? Tror jag siktar på det.

Lånemannen är hyrbar. Kan inte lova att ni får lika bra deal som mig, men ni får sjukt bra bilder!

Nu ska jag bara överleva 2 jobbdagar till, sen är det helg och visfestival! Ska ut och göra stan osäker antingen fredag eller lördag, och det ser jag fram mot våldsamt mkt. Har en del annat roligt inbokat framöver också. Skönt med folk som har lite framförhållning så att man vet att man är uppbokad, även om man inte har detaljerna förrän någon dag innan. Hela augusti är jag bortrest på helgerna. Det är det ena efter det andra, och det blir ett jäkla rännande fram och tillbaka. Kennelläger, utställning, bröllop och fan och hans moster. Men roligt ska det bli! Innan dess har jag bastubad och öldrickande inbokat, plus öldrickande utan bastubad. Skoj!

Nu: Rasta djur i regn och sen sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar