lördag 7 september 2013

Basta? Nej, fasta...

Idag skulle jag och Anna antingen gått ut på krogen, eller så skulle vi bastat. Nu blev det inte så för Anna åkte på att jobba i helgen, så det blev inställt, igen :(

Vi skulle bastat redan i somras, men även den gången blev det inställt, och nu börjar det kännas som om vi inte kommer hinna med det alls :( Tiden springer ifrån oss, kan man säga. Jag har inte bastat sen förra sommaren när jag var i Pello och hade det så jäkla bra att vi bastade VARJE dag (Tornedalen, hallå eller...), så man kan säga att min norrländska själ längtar! Den längtar så mkt att det gör ont, faktiskt. Men nåja. Vad är väl en bal på slottet?

Så istället för basta blev det fasta. Jag inser att jag inte kan fasta på fasta dagar, för om jag jobbar kan jag omöjligen överleva och vara glad och pedagogisk på 500 kalorier. Jag får klämma in fastan på såna här tråkdagar, när jag bara sitter hemma och tänker på mat glor.

Drog av en löprunda på morgonen. Om jag springer före frukost, och det gör jag ju nästan alltid, så vet ju inte kroppen om att den fastar ännu. Den är ju van att springa utan energipåfyllnig före så det går bra att löpa på fastedagar. Insåg igår att om jag ska hinna med mitt mål för året, 78 mil löpning, så måste jag springa 5 mil i veckan from NU och inte missa ett enda pass... Fat chans, kan man säga.

Idag kom jag 7 km, och det var riktigt trevligt! Sprang rätt tidigt på morgonen, så solen hade precis gått upp, det var disigt och folktomt ute. Hunden var glad, och ännu gladare blev hon när vi vek av asfalten och sprang in i skogen. Skogen var dessutom helt makalöst vacker sådär på en höstmorgon, så just där och då kände jag att jag mådde helt GALET bra! Dessutom hade jag inte hunnit bli trött ännu så kroppen var stark och pinnade på i ganska ok tempo. Härligt! Kommer inte kunna gå i morgon, men noga då.

Sen drog jag av dagens planka när jag ändå var svettig och jävlig. Är på dag två, så det var modiga 20 sekunder jag skulle planka, men jag klarade iaf 30 på ren viljestyrka. Hur fan jag ska kunna planka 5 minuter övergår mitt förstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar