torsdag 12 september 2013

Man kan visst sova 18 timmar på ett dygn

Herrejävlar vad sjuk jag blev... All sjukdom jag har lyckats avvärja hela sommaren på förskolan hade tydligen lagrats och gick till attack på samlad front, kan man säga.

Näsan var som en kran, varenda muskel i kroppen värkte (och gör det fortfarande delvis, speciellt nacken men det kan ju bero på mina värdelösa madrasser) och febern from hell kom på besök.

Tisdagen spenderades helt enkelt i sängen. Klev upp på morgonkvisten för att rasta hundar, mata hundar och utfodra mig själv, och sen satte jag mig vid datorn och hängde. Orkade med det i ca en timme innan jag fick gå tillbaka till sängen. Somnade som en sten och sov i fyra timmar till, sen asade jag mg upp för att rasta hundarna igen, och peta i mig lite mat innan jag återigen satte mig vid datorn och hängde, bokstavligen. Kunde inte hålla huvudet upprätt för nacken värkte så förbannat... Höll väl ut i två timmar eller nåt, innan jag återigen hamnade i sängen och somnade som en sten. Vaknar till efter många timmar och inser att klockan är sex på kvällen... Upprepade samma procedur igen, och sen satt jag faktiskt uppe i fyra timmar eller nåt ("Satt" är väl en definitionsfråga)  innan jag kissade hundarna och somnade som en sten-igen. Sen vaknade jag till kl två på natten, då tyckte min kropp att vi hade sovit tillräckligt, men jag talade förstånd med den och somnade om och sov till morgonen.

Onsdagen var jag betydligt piggare. Fortfarande värk i kroppen, men feber och snor hade gett sig av tack och lov. Idag bestämde jag att jag vägrar vara sjuk längre, och trots att jag fortfarande har ont i framför allt nacken så verkar kroppen vara ganska ok med mitt beslut. Kan iofs inte andas pga astman, men så blir det ju alltid när jag är sjuk, det får jag leva med i någon månad nu. Drog ut och geocachade i tre timmar i förmiddags, och efter det ville kroppen gärna sova en stund, men utöver det är jag riktigt pigg så jag tänker jobba i morgon om jag så ska dö på kuppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar