måndag 6 januari 2014

Årets svettiga mål

Ja det är väl dags att sätta fart då. Kanske en smula klyschigt att nystarta efter nyår, men eftersom jag har års-mål för löpningen bland annat så fick det bli så.


Årets mål är ganska exakt samma som förra året. Springa 78 mil, promenera 52 och springa en halvmara. Förra året uppnådde jag promenadmålet med god marginal, men kom inte ens halvvägs på löpmålet, så i år hoppas jag att kroppen och motivationen håller.

Jag har satt första maj som önskedatum för när jag vill kunna springa 21 km, dvs en halvmara. Det är ett lopp i Vimmerby den 29e som jag kan anmäla till. Kanske en aning optimistiskt med tanke på hur otränad jag är nu, men jag testar iaf.

Startade om med plankan igår också. (All in, var det va?) Sist kom jag 14 dagar, och var uppe på 2 minuter, och doooog. Man kan säga att jag tog en vilodag som varade i 2-3 månader... Igår plankade jag en minut, och det var förvisso dödligt jobbigt, men det gick. Idag kom jag 40 sekunder på ren viljestyrka (Plussade på 20 till sen) men HERREGUD vad jobbigt det var. Magen ba "JAG HAR OOOOONT!" Man är ju inte i toppform direkt.

Blev dessutom lurad (nåja) att anmäla till Midnattsloppet i Augusti, så jag har minst en tävling inbokad redan. Om jag når målet att springa en halvmara i slutet av Maj blir ju ynka en mil inget problem, men vi får väl se. Ska kolla efter fler tävlingar, så jag har något som håller motivationen uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar