måndag 27 januari 2014

Min dag? Jotack.

Jobbade idag för första gången på en MÅNAD, och det var jätteskoj, jag har saknat både personal och barn. Det var stängningsdag, så vi var bara vikarier som jobbade och väldigt lite barn, vilket alltid är skönt.

Hann vara på jobbet ca en kvart innan en av dom jag jobbade kommer med telefonen. Sedan spenderar jag 5 minuter med att bli utskälld efter noter av en människa jag aldrig träffat, för ett problem som jag inte har någon som helst kontroll över. Försökte förklara att jag tyvärr inte kan säga varken bu eller bä, för ingen ur ordinarie personal är på plats och jag vet inget om det här, men jag hade lika gärna kunnat säga pizzasallad... Till sist säger hen "bra, då är vi överens" och avslutar samtalet. Hrm... Ok...

Den här människan hade laddat för det här samtalet, och repeterat vad hen ville säga, så det gick nog inte ens FRAM att jag sa något i andra änden... Tyvärr så känner ju hen nu att ärendet är avslutat, men dessvärre så måste ju hen ta det hela IGEN i morgon, med ordinarie personal som jag lämnade en lapp till. Tråkigt, men jag kan ju inte göra så mkt mer än jag har gjort.

Bortsett från det så gick det ok resten av dagen. Dom här dagarna så pytsar vi ihop barn ur alla åldrar på EN avdelning, till skillnad mot det normala då dom är uppdelade i småbarn, mellanbarn och stora barn, typ. Lustigt nog var det dom STORA barnen som var till mest besvär... Småbarnen fann sig, och var inte till minsta besvär medan dom stora styrde runt som en flock hyenor (Typ, men ganska rara hyenor)...

Det blev inte direkt bättre av att det typ är snöstorm ute, så vi var bara ute en jättekort stund på förmiddagen, eftersom dom små inte direkt är jätteaktiva och håller värmen... Efter mellanmålet bestämde jag helt på egen hand att ungarna skulle ut om jag så skulle dö på kuppen, så jag tog med 8 ungar ut själv, och så fick 2 av dom andra stanna inne med några av dom mindre barnen + några som inte ville ut alls. Jag känner ju ungarna ganska väl, och vet vilka som dels överlever snöstorm och dels BEHÖVER vara ute mer än andra, så jag mer eller mindre tvingade ut dom ;)

När vi väl kom ut var det nog jag som led mest, ungarna sysselsatte sig i en nytillkommen snöhög som inte hade funnits på förmiddagen, och så var det inte mer med den saken. Det behövde dom kan jag säga, herregud sån energi!

Min energi är däremot ganska slut... Jag älskar mitt jobb, men herregud så slut man blir när det är så länge sen man jobbade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar