fredag 14 februari 2014

140 tecken räcker inte till...

Det här är egentligen en liten shout out till mina tweeps, men 140 tecken räcker inte till så jag fuskar lite... Men är någon annan sugen på att hänga på så gört!

Jag lyckas liksom inte riktigt komma igång med löpningen igen. Jag springer några ggr, sen "kommer något i vägen" (Dvs jag blir lat) och så blir det inte mer. Känns inte som om jag kommer springa någon halvmara med den attityden...

@Polisaspiranten hojtade häromdagen om en sockerutmaning. Inget socker på 14 dagar. Eftersom jag VERKLIGEN behöver äta mindre socker av flera olika anledningar så hakade jag på. Nu har jag 11 dagar kvar, och hade det inte varit för att jag "ingått en pakt" så hade jag gett upp dag 2... Hela kroppen SKRIKER efter socker, speciellt idag när alla jävlar lägger upp bilder på sitt alla hjärtans-snask... Hade jag inte LOVAT så hade jag sagt fuck it för längesen! Nu är det iofs inget som skulle veta det, men JAG skulle veta, och så fungerar jag. Om jag så att säga har någon att stå till svars för så håller jag mig till det jag lovat. Lovar jag bara mig själv så... Nä.

Så. Vi kör en löputmaning! Eftersom jag själv inte kan springa varken längre eller snabbare än någon tycker jag att det får bli en enkel utmaning. Vi lovar varandra att springa... Tja, minst 2 ggr/vecka? Jag brukar ligga på 3/vecka, tycker varannan dag är rätt lagom, men jag vet att många av mina tweeps har svårt att komma ut pga barn och liknande, så vi kan väl säga 2 minst, sen kör man så mkt man vill? Längd eller hastighet är skitsamma, så länge man springer!

Ni rutinerade löpare kan ju hitta på något annat, det här är en utmaning för slöfockar som inte brukar löpa, och skulle se det som en utmaning att försöka ta sig ut några ggr/vecka, och som behöver peppning! Kom igen nu! Woop woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar