måndag 3 februari 2014

Gårdagen:

Förmiddagen spenderade vi platt på rygg uppe på hotellets solterass. Efter lunch traskade vi ner till maspalomas för att delta i ett geocachingevent som jag anmält oss till, det var folk från "överallt" som dök upp, men mest holländare och tyskar-såklart. 





Vi var ett ganska stort gäng som startade, men ganska många föll bort redan första kilometern, tydligen kom dom på att det var jobbigt att vandra i öknen ;)

Vi som blev kvar traskade runt i flera timmar. Hittade och loggade tre cacher ute bland dynerna och hade det rätt trevligt. Vi var förvarnade om att det fanns gott om nudister bland dynerna, men hade nog aldrig väntat oss SÅ många! Har under gårdagen sett mer snopp än sammanlagt under hela mitt liv... Det tog liksom aldrig slut! Frodis vinkade glatt åt ett par som helt ogenerat tillfredsställde varandra på en sanddyn...

När vi slutligen kom hem hade vi vandrat i nästan fyra timmar på ojämnt underlag, och min fot, som jag redan hade haft ont i, var inte nöjd. Frodis fick feberfrossa och jag hade ont och var svullen, så det blev en väldigt stillsam kväll...


Bartendern trillade nästan av pinn när vi beställde pepsi light ist för drinkar, och runt 23 trillade vi upp på rummet och la oss i sängen och åt animal crackers...


Vi har ju sagt i flera år att vi ska ha en stillsam semester, men aldrig lyckats... Den här gången verkar det bli av dock! Idag blir det sol på fm och spa på em, och om vi orkar ska vi halta 40 meterfrån hotellet och se om vi kan spendera lite pengar också... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar