torsdag 27 februari 2014

Let's nörda!

Telefonen föreslog "mörda" när jag la in bilderna, men det lät väl kanske lite väl drastiskt...

Jag gillar geocaching. Vet ni inte vad det är så slira in på geocaching.com och kolla runt lite. En av grejerna man kan göra när man är ute och cachar är att hitta små travel bugs. Det är olika föremål som sitter fast i en metallbricka som har en spårningskod som är sökbar. Dessa föremål har olika mål, t ex att nå ett visst land, eller besöka så många som möjligt. Hittar man en sån kan man ta den med sig och flytta den vidare för att hjälpa den att nå sitt mål.

Man kan också hitta samlingsobjekt. Dom kan man behålla i sin samling, och så kan andra cachare som man möter få "upptäcka" dom. Dvs, man kan se samlingen men inte ta den med sig. Jag försöker ju träffa lite folk, gärna såna som sysslar med något som jag sysslar med, så man har något att eventuellt prata om, så jag köpte mig en TB och gjorde den till ett samlarobjekt. Sen bad jag en klasskompis sambo att borra ett hål i den, och gjorde ett armband av den! Inte skitsnyggt, men det är inte meningen heller!

Återstår att se om någon fattar grejen, men min förhoppning är ju att folk ska se mitt sjukt balla armband och liksom bli lite nyfikna. Armbandet är loggbart, och målet är satt till att träffa andra geocachare, återstår att se om det funkar!


Sen råkade jag köpa lite bokstavspärlor på tradera, och gjorde mig ett armband... Ja men ok, jag ÄR väl en nörd ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar