söndag 23 februari 2014

Och så det här med nätdejting, en gång till

Om vi nu ska ge oss på det här med nätdejting, kan vi inte bara enas om några små regler? För min allas trevnad?

Om du nu ska göra dig besväret att skicka ett meddelande, skriv något mer än "Hej". Det är en SJUKT bra början, men om jag ska orka befatta mig med dig vore det bra med ett eller två ord till. Det är väl inte så jäkla mycket begärt? Ord kostar bara pengar om man lägger in annons i lokaltidningen.

Du behöver däremot inte kopiera in hela din profiltext. Den kan jag läsa ändå om jag tycker att det finns anledning. Har du så dålig fantasi att du inte kommer på något annat att säga så kommer du ändå inte få något svar.

Om du skickar ett meddelande men inte får svar, så är det ingen idé att skicka ett till. Det beror inte på att jag inte läst eller förstått, det beror på att jag inte är intresserad och på tok för lat för att skicka svar med "Tack men nej tack" till alla dårar jag får meddelande av. Skickar du ett tredje och ett fjärde kommer du hamna i hall of fame över konstiga typer jag råkar ut för.

Är du över 50 och inte heter Hugh Jackman så är det ingen ide att skicka meddelande till mig. Du är säkert toppen på alla sätt och vis, men jag tänker inte dejta, än mindre skaffa barn, med någon som är 20 år äldre än mig. Heter du däremot Hugh Jackman så är mitt telefonnummer 0738-...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar