tisdag 11 mars 2014

Det är nästan alltid skoj att komma till jobbet...

Fick hoppa in och stänga på jobbet idag eftersom ordinarie personal hade ett möte. Åkte till jobbet lite tidigare så att jag skulle hinna skapa mig något slags överblick över vilka barn jag hade och lite sådär.

Blev mött av (några glada och trevliga, det måste jag säga) en kollega som säger "Men du börjar ju inte ännu, vad gör du här? Jaha, men du får ju inte betalt ändå!" Ehh... Det är nästan 20 år sedan jag började jobba, det där konceptet med ARBETSTID är något jag har skaplig koll på... I nästa andetag, bokstavligen, säger människan "Men vi saknar en leksak, du kan då leta efter den!"

Ja. Ok. Jag är kanske inte äldre än 12 år mentalt. Jag erkänner. Men det var så jävla SKÖNT att få säga "Tyvärr, jag får inte betalt ännu!".

Alltså, jag fattar väl att jag inte får betalt bara för att jag är tidig till jobbet, och jag hade givetvis planerat att JOBBA trots att jag inte fick betalt för det, men kom för fan inte och påpeka att jag MINSANN inte får betalt, och sen försök sätta mig i arbete?! Screw you säger jag bara.

Mitt jobb vore suveränt om jag bara slapp dom vuxna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar