söndag 2 mars 2014

En toppenkväll!

Igår var det äntligen dags för klassen att träffas, ha trevligt, dricka alkohol och gå ut på lokaaaaaal. Det har blivit av- och ombokat ungefär en miljard ggr, så jag höll inte direkt andan medan jag väntade på att det skulle bli av, men den här gången blev det faktiskt av!

Vi träffades hemma hos en klasskompis för förfest. Pensionärerna i gänget (dvs 20-åringarna) tyckte att sällskapsspel var den bästa uppladdningen, så det roade dom sig med. Jag är så sjukt tråkig på den punkten, så jag vägrade delta ;)

Jag gjorde illa mig i ryggen i torsdags när jag lekte med ett barn på jobbet och har knappt kunnat röra mig sen dess, men ut skulle jag om jag så skulle dö på kuppen så jag försökte kurera kroppen med öl och vin. Det gick sådär... Spenderade en ganska stor del av förfesten liggandes på golvet...

"Du glömmer väl inte bort att dricka där nere?!" sa Maria. Haha, have we met?

Jag hade någon att träffa nere på krogen, så jag ville gå ner tidigt. Blev dock nedröstad så vi kom ner sjukt sent. På vägen ner hade jag uppenbara problem med att behålla mina stay ups på! Tror att gummit liksom har torkat ihop, så dom hasade ner hela tiden, så jag fick stanna hela tiden och dra upp dom igen... Jorå, jag har full koll på allt, inte ett dugg tramsig... Herregud, jag säger ju att jag är precis som Bridget Jones!

När vi väl kom ner till krogen så var det sjuuuukt mkt folk där, men HAN var såklart inte där, han hade gått hem redan, precis som jag visste att han skulle. (Han berättade det i morse, via sms...) Köpte en öl som jag sedan spillde ut över alla som befann sig i närheten. Det var så mkt folk att det inte gick att ta sig fram (eller stå stilla för den delen) utan att bli knuffad och skuffad så merparten av ölen hamnade på andra människor... Det var faktiskt lite FÖR mkt folk. Nu var ju jag iofs ute med ett sällskap som jag umgicks med, men det är ju ändå trevligt att träffa lite andra människor mellan varven, men det var så mkt folk ute att det liksom inte GICK att träffa folk. Man kunde inte urskilja människorna i mängden. Såg dock killen som hånglade upp mig, och sen inte kom ihåg att vi hade  träffats... Han stod bakom oss när vi dansade, och såg ut att vara lite sugen på att komma in i gemenskapen...

Niklas sa att jag kunde "få hans bror" som tröst för att HAN inte var kvar på krogen... Valde att tacka nej till det, så den stackars brorsan slapp bli uthorad ;) Alltså, på riktigt... Har redan insett att det aldrig kommer bli något seriöst med den där karln, men quite frankly, hur jävla svårt ska det vara att få LIGGA lite?! Stört jävla omöjligt att få karln i säng, trots att han säger att han vill. Yeah, right...

Strax före tre åkte vi hem. Jag och Josefina drog före alla andra, för vi orkade inte vänta och försöka samla ihop flocken... När jag kom hem rastade jag hundarna och stöp i säng, inte helt nykter... Vaknade och insåg att jag somnat med linserna i, och att mina ögon inte var särdeles glada över det...

Idag är jag inte jätteaktiv. Hade LITE för roligt igår, kan man säga. Inte illamående eller så, men segare än kola... Erbjöd HONOM att komma hit och ligga i soffan och äta chips med mig, och han sa "kanske", för han ska ändå ner på stan och hämta cykeln sen. Fat chans att han kommer, det skulle förvåna mig MYCKET kan jag säga... Jag fattar inte varför jag fortsätter försöka, jag måste ju vara särdeles dum i huvudet.

Men jaja, en bra kväll med klassen blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar