söndag 30 mars 2014

Geocachers of the world, unite!

Nja, kanske inte, men idag hade vi ett hemskt trevligt geocachingevent!

Vi hade satt koordinaterna till en pizzeria i stan och tänkte att vi möts där, och när vi har skrivit i loggbok osv så kan vi gå in och käka!

Vi var lite oroade att ingen skulle komma, så för att locka dit folk hade vi lagt ut 10 st cacher som är hemliga för alla utom dom som kom till eventet! Om några dagar blir dom officiella så att alla andra kan logga dom, men dom som kom idag fick koordinaterna på ett papper och fick lite förtur =)

18 st signaturer fick vi i vår loggbok, och då är det några par som loggar under samma namn så att säga, så det var riktigt bra uppslutning! Alla stannade inte och åt, men ganska många gjorde det och det var hemskt trevligt folk. Kul att träffa lite nytt folk, med lite tur är det någon annan som tar tag i att anordna fler event så att vi ses igen!

Jag skickade iväg två TB's till Tyskland och fick "upptäcka" lite coins och TB's, kul! Jag får intrycket av att det där med att "upptäcka" TB's inte är så utbrett i Sverige. Alla tyskar har stenkoll på det där och fattar direkt, men här hemma verkar det vara segare, här vill man ha grejer man kan ta med sig. Å andra sidan verkar geocaching som koncept vara sjukt mycket större i Tyskland än här överlag. Bara att ta en kik i en tysk geoshop, utbudet av grejer man kan köpa är OTROLIGT mycket större där än här hemma!

Kul, oavsett. Nu hoppas jag att någon annan tar upp stafettpinnen och anordnar fler event!

2 kommentarer:

  1. Ah, en fellow cacher, alltid roligt. I Finland känns det som om det är ännu färre som håller på med det här, jag har hört om events, men inte i södra Finland, där jag bor :-(
    Jag kanske borde försöka mig på samma sak som ni gjorde, och se om någon kommer :-)

    SvaraRadera