lördag 29 mars 2014

Gud så trött jag är på det där skituniversitetet...

Nehepp. Så igår postade en annan lärare ett nytt bud på vår lärplattform. Nu meddelades det att det INTE kommer ges någon generell dispens för den kommande kursen, utan att man får ansöka om personlig dispens.

Det här är så typiskt för Linnéuniversitetet. En säger en sak, sen kommer en annan som säger rakt motsatt sak, och i mitten står en hoper studenter och vet varken ut eller in, och dras med sin framtidsångest. Det verkar liksom inte finnas något intresse av att HJÄLPA eller UTBILDA studenterna, utan ibland får jag uppfattningen att dom vill bli av med så många som möjligt av oss...

Ja, jag vet att det är mitt ansvar att se till att jag är behörig till kurserna, det är inte DET jag har åsikter om just idag, utan om hur vi blir behandlade av universitetet och lärarna. Vi har EN termin kvar nu. Om vi inte blir beviljade dispens blir konsekvensen att vi måste hoppa av, ta ledigt ett år och sedan pendla en VÄLDIG massa mil för att slutföra utbildningen. Detta, i mitt fall, för att ingen vill (!) rätta några rader kompletterad text i en hemtenta. Hade det handlat om att komponera en salstenta hade jag haft större förståelse för motvilja, men nu handlar det om ca 15 minuters arbete, som avgör hela min framtid. Och det vill ingen göra förrän om FEM månader... Så excuse me om jag blir lite bitter över att en lärare sedan ger besked att vi kommer få dispens, för att sedan en annan ändrar detta till att vi KANSKE får det, om vi har tur... Och ingen lärare tänker tanken att dom skulle kunna rätta tentorna sisådär 5 månader tidigare för att hjälpa studenterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar