tisdag 25 mars 2014

Man ska ju inte tro att livet är lätt, det ska man ju inte...

Har liksom gått runt och trott att livet ändå är ganska bra just nu, trots den ekonomiska misären... Men det skulle jag ju inte ens tänkt, för i samma sekund som livet började kännas lite bra så gick det åt helvete.

Har en tenta som behöver kompletteras från förra kursen, och eftersom den kurs vi läser just nu håller ett väldigt högt tempo så är det väldigt svårt att hitta tiden för den kompletteringen, så när läraren meddelade att nästa inlämning inte skulle rättas förrän i aug så drog vi faktiskt en lättnadens suck. Det vi istället borde gjort är att fatta misstankar, för SÅ lätt kan inte livet vara!

Insåg nu ikväll att den kursen är förkunskapskrav till den sista kursen den här terminen. En kurs som jag i dagsläget alltså inte får läsa, eftersom tentan inte kommer rättas förrän I HÖST. Jag. Blir. Så. Trött.

Ja, det är mitt eget ansvar att hålla koll på det. Jag vet. Men helt seriöst, hur kan man bara 1 ord. tillfälle och 1kompletteringstillfälle, när en kurs som har den kursen som förkunskapskrav ligger så tätt inpå? Man måste ju ändå få en rimlig chans om man av en eller annan anledning missar första inlämningen, folk kan ju bli sjuka t ex (vilket jag var), och om man då måste komplettera efter sin första inlämning så är det kört?!

Har mailat läraren och frågat om det går att få tentan rättad tidigare, men jag hyser ju inga direkta förhoppningar... Det är inte särdeles ofta dom ser saker och ting ur en medmänsklig synvinkel!

Får jag inte läsa den kursen innebär det att jag måste hoppa av utbildningen, och sedan pendla till t ex Hultsfred eller Kalmar. Med EN termin kvar. Känns toppen, verkligen. Tror jag går och lägger mig och gråter en stund :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar