söndag 16 mars 2014

Min helg, en helg alla borde prova på!

Ja förlåt, jag har hunnit äta ganska många ggr sen jag lovade att  uppdatera med text, men jag blev så galet trött!

Det blev inget femårskalas för mig i lördags så istället följde jag med en klasskompis ner till frissan där dom sökte hårmodeller. Det brukar vara rusning till dom där eventen så vi hade väl inga direkta förhoppningar om att komma med, men man chansar ju! Gratis klippning tackar man inte direkt nej till...

När vi kom ner var det dock bara 10 hugade modeller på plats, och dom behövde 25, så vi blev antagna utan några större krusiduller! Vi fick diskutera lite ang vilken frisyr det skulle bli, jag ville inte bli FÖR korthårig, och dom ville först raka mig... Vi möttes någonstans halvvägs ;)


När det var min tur kom BÅDA frisörerna som chefade över eventet och satte sig vid mig, tittade på mig och sa "Är du lite öppen nu?". Jag visste fortfarande inte vilken frisyr dom ville ge mig i slutet, så jag blev lite skeptisk när dom sa så... Sen visar dom en bild på en tjej med KORT hår, och jag tänkte att nä, det blir nog inget av med det här! Fast då säger dom "Inte frisyren nu, utan FÄRGEN!" 

Färgen får ni göra vad ni vill med sa jag, och fick lila hår. ASBALLT! Ostylad ser jag ut så här nu:


När det var dags för visning lockade dom håret i riktiga korkskruvslockar, så där som amerikanska dockor kan ha typ... Eller dockan i julklappsfabriken på julafton! Jag ÄLSKADE dom, synd att man aldrig kan åstadkomma det hemma...




När håret var lockat fick jag byta stol och blev sminkad. "Den här tjejen kan hantera lite färg!" sa frisörerna, och sminktjejen blev helt till sig och gav mig neonlila ögonskugga och rosa läppar som matchade mina rosa skor. Jag törs säga att jag aldrig varit så snygg!! Och aldrig kommer bli det igen... Alltså, sminktejen var "bara" elev, men hon var SJUKT duktig! Jag måste köpa hem lite lila ögonskugga. Enligt min högst personliga uppfattning hade jag den i särklass ballaste och snyggaste sminkningen, jag ÄLSKADE den!


På nära håll ser det ju sådär ut... Speciellt ögonbrynen... Men vi skulle ju gå på en runway där sminket knappt syntes.


Bonusbild, bara för att jag gillar den ;) Åh vad jag älskade dom där lockarna!

Och så såg jag ut med kläder och allt...

När jag gick på scenen borstade frisören ut lockarna och gav mig en 50-talsfrisyr istället. Den var helt ok, men jag gillade lockarna bättre!



Det var en jätterolig upplevelse, vi blev väldigt väl omhändertagna av Paul Mitchells team och fick utöver gratis klipp och färg schampo och balsam ur deras serie. En ruskigt trevlig helg hade jag, och helt galet SNYGG blev jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar