måndag 10 mars 2014

När man TÄNKER för mycket... (Sluta skratta...)

Kom hem från skolan idag och var helt SLUT. Hade tunnelseende och såg inget annat än sängen när jag hade rastat hundarna. När jag föll ner på madrassen tänkte jag att det här är ju för fan inte NORMALT, jag måste ju vara sjuk? Man ska väl klara en dag utan att bli helt utmattad?!

Sen tänkte jag till, och insåg att det kanske inte är så jävla konstigt... Inget under den här dagen har direkt gått på autopilot, utan hjärnan har jobbat precis hela dagen. Vi började kl 8 med föreläsning, där vi var tvungna att vara fokuserade eftersom vi skulle skriva ihop ett arbete sen, under vilket vi OCKSÅ behövde vara fokuserade... Sen tog vi förvisso lunch, innan vi satte oss ner mer en jävla surdeg till rapport som måste skrivas, och som är GIGANTISK. Mycket text som måste formuleras om och skrivas ner, vilket kräver sin tankeverksamhet.

Hjärnan har mao jobbat stenhårt 8 timmar, det kanske inte är JÄTTEKONSTIGT om man blir en smula knäckt? Jag jämför med t ex en arbetsdag, där går ju ganska mycket på rutin, och även om man så att säga använder huvudet blir det (för mig iaf) inte riktigt på samma sätt.

Snart sommarlov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar