torsdag 3 april 2014

Ack, denna ångest...

Eftersom jag tar examen den 18e Januari känns det lagom att börja oroa sig så här den 3e April... (Eller för ett halvår sen, vilket är närmare sanningen...)

Som livet ser ut just nu så kommer jag flytta till Örebro. Det kan ju ändras, men så är planen iaf. Att jag får jobb tvivlar jag inte på för en sekund, det finns (åtminstone just nu) gott om jobb. Såna som mig är en bristvara.

Det jag oroar mig för att var fan jag ska BO! Jag har förvisso stått i kö hos ÖBO i snart sex år så jag har ju skapliga köpoäng, men det finns ju alltid någon som har bättre... Om man får FAST TJÄNST får man förtur i bostadskön som inflyttande, men hur ofta får man det direkt sådär?! Känns ju föga troligt, speciellt inte som nyutexaminerad... Jag kan ju inte gärna bo i tält medan jag väntar på bostad, och tacka nej till jobb för att man inte har bostad... Njae.

Alltså, det löser sig säkert. Jag vet inte hur, men det gör säkert det. Om inte annat är det ju inte direkt AKTUELLT, men sån är jag...Jag tycker om att ha en PLAN klar långt i förväg så jag vet vad jag har att vänta mig...

Ack, denna ångest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar